توسعه كسب و كار
توسعه كسب و كار

داستان‌سرايي يا همان Storytelling در وب و شبكه هاي اجتماعي ، تركيبي است از هنر، احساسات و فناوري. قصه‌گوهاي ماهر براي اين كه مخاطبان را سر شوق آورند و آنها را به شنيدن ماجراي خويش ترغيب كنند، از راهكارها و شيوه‌هاي خاصي بهره مي‌برند. اين يك روش نوين در شبكه هاي اجتماعي مي باشد .

امروزه بازارياب‌ها به خوبي دريافته اند كه داستان‌گويي اهميت بالايي در جذب مخاطبان آنلاين دارند، چرا كه كسب‌وكارها با استفاده از بستر داستان‌ها مي‌توانند بهتر، دقيق‌تر و به گونه‌اي شخصي‌تر باب تعامل را با كاربران بگشايند. آيا ما مي‌توانيم در شبكه‌هاي اجتماعي نيز به سراغ داستان‌گويي برويم؟ آيا با توجه به اين كه پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي بايد كوتاه و در عين حال جذاب باشد، اين امكان را داريم كه در محفل‌هاي مجازي، راوي داستان خود باشيم و در اين كار، موفق گرديم؟

پاسخ اين است: آري، و البته اين كار نيز مانند بسياري از كارهاي فني ديگر، با ظرافت ها و اما و اگرهاي خاصي همراه است.
اتفاقاً ما در اين مطلب به دنبال ارائه راهكارهاي عملي و جذاب براي داستان سرايي در شبكه‌هاي اجتماعي هستيم، به طوري كه نه حوصله مخاطب سر برود و نه زمان و هزينه ما هيچ شود. ما در اين مقاله به نحوه قصه گويي موفق در سه شبكه اجتماعي برتر اشاره مي‌كنيم كه عبارتند از فيس‌بوك، اينستاگرام و توييتر.

فيس‌بوك

شبكه اجتماعي فيس بوك

فيس بوك

از پست‌هاي بلند نترسيد!

شركت NPR با بررسي بيش از ۳۰۰۰ پست فيس‌بوكي خود به اين نتيجه رسيده كه پست‌هاي كوتاه‌تر (كمتر از ۱۲۰ كاراكتر) بيش از پست‌هاي بلند (بالاتر از ۲۸۰ كاراكتر) كليك مي‌خورد… ولي اين همه ماجرا نيست! پست‌هاي طولاني‌تر يك سري كليك‌خوري‌هاي ديگري دارند، مثل كليك‌هايي كه كاربران بر See More يا چيزي شبيه به آن مي‌زنند. معمولاً See More در كنار پست‌هاي بلند فيس‌بوك ظاهر مي‌شود. اين بدان معناست كه كاربران براي خواندن اين مطالب به جاي ديگري نمي‌روند.
صفحه فيس‌بوك Humans of New York يك مطالعه موردي جالب در اين خصوص به شمار مي‌رود. بسياري از پست‌هاي آنها بلند و طولاني هستند و مردم براي مطالعه تمام مطلب بايد بر See More كليك كنند. اگر چه به نظر مي‌رسد كسي حوصله خواندن اين پست هاي بلند بالا را ندارد ولي آمار، از تعامل خوب خوانندگان با اين مطالب در فيس‌بوك حكايت دارد. شايد يكي از دلايل اين خرق عادت، آن باشد كه Humans of New York داستان‌هايي زيبا، جذاب و حرفه‌اي را روايت مي‌كند.

 
حتما اين مقاله را بخوانيد
 
اهميت توليد و انتشار ويديو رايگان در بازاريابي ويديويي
 
اگر مي‌خواهيد هوادارن فيس‌بوكي‌تان را به ماندن در همان صفحه تشويق كنيد (به جاي اين كه آنها را به سايت ديگري بفرستيد)، بهتر است پست‎هاي طولاني بنويسيد و به جاي خلاصه‌نويسي يا اشاره به عنوان، كل مطلب را درج نماييد.

يك آلبوم عكس بسازيد

يك عكس هزار واژه است و چند عكس چند هزار واژه! ساخت يك آلبوم عكس در شبكه هاي اجتماعي مثل فيس بوك راه ديگري براي داستان‌سرايي است. اين ابزار هنگامي مفيد است كه شما عكس‌هاي زيادي براي به اشتراك‌گذاري در اختيار داشته باشيد. يك مزيت اين كار آن است كه هر وقت عكس جديدي به آلبوم‌تان اضافه كنيد، فيس‌بوك تمام آلبوم را در فيد خبري خود re-share مي‌نمايد. همين قضيه احتمال بيشتر ديده شدن آلبوم را افزايش مي‌دهد.

وقتي رويداد يا جشني برگزار مي‌كنيد، عكس‌هاي زيادي بگيريد تا دست‌تان براي اجراي اين ترفند پُر باشد.

ويديوهاي بلند بسازيد

گاهي اوقات حتي عكس‌هاي آلبوم فيس‌بوك هم نمي‌تواند چاره درد ما براي داستان‌گويي باشد. در اين مواقع ذهن‌ها به سمت ويدئوهاي طولاني منحرف مي‌شود! در فيس‌بوك يك ويدئو مي‌تواند حداكثر ۱۲۰ دقيقه طول داشته باشد كه اين، براي داستان‌گويي بسيار عالي است.

براي مشاهده داستان سرايي در شبكه اجتماعي بر روي همين لينك كليك كنيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۵۸:۳۱ ] [ رضا اعتممادي نيا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 645
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب